Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B041631B04   Fer ciència a l'Educació Infantil
2016-2017   Taller. Educació Infantil-Primària
  
   6/3/2017 - 20/3/2017 (10 hores) de 17:30h a 20:00h
   ESC Andersen
   av. Olímpia, s/n (Vic) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   15/12/2016 - 06/03/2017
  
Descripció i   Metodologia:   El taller sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
  
Objectius   - Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
- Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
- Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de les seqüències didàctiques proposades en el projecte de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
  
Continguts   Aprendre i ensenyar ciències.
- Processos característics de l’activitat científica.
- L’evolució del pensament científic.
- La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
- L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.


El treball científic amb els infants:
- Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
- Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
- El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
- La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
- L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.
  
Observacions   El taller d'adreça als professorat d'educació infantil i primer cicle d'educació primària.
  
Formador/a   Olga Schaaff i Teresa Feu
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   06/03/2017   1730   2000 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   dilluns   20/03/2017   1730   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent