B041631B04 |
Fer ciència a l'Educació Infantil |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
6/3/2017 - 20/3/2017 (10 hores) de 17:30h a 20:00h |
|
ESC Andersen |
|
av. Olímpia, s/n (Vic)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Osona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
15/12/2016 - 06/03/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El taller sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats d’investigació científica dels infants.
|
| |
Objectius |
- Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
- Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
- Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de les seqüències didàctiques proposades en el projecte de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
|
| |
Continguts |
Aprendre i ensenyar ciències.
- Processos característics de l’activitat científica.
- L’evolució del pensament científic.
- La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
- L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.
El treball científic amb els infants:
- Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
- Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
- El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
- La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
- L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.
|
| |
Observacions |
El taller d'adreça als professorat d'educació infantil i primer cicle d'educació primària.
|
| |
Formador/a |
Olga Schaaff i Teresa Feu
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-osona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
06/03/2017 |
1730 |
2000 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
dilluns |
20/03/2017 |
1730 |
2000 |
|
| |